Hvilken behandling er mest udbredt hos tandlægen?

tandlaege behandling

Hver dag tager mange til tandlæge – såvel planlagt som akut – for at få en tandlæge til at se på deres tænder.

I nogle tilfælde kan besøget hos tandlægen klares med et grundigt eftersyn og en tandrensning, mens der i andre tilfælde må tys til behandling, for at rode bod på store som små tandproblemer- og skader.

Uanset hvilken behandling du måtte have brug for, kan du vide dig sikker på, at en erfaren tandlæge på Nørrebro behandler dine tænder efter moderne og skånsomme teknikker.

Hyppige tandbehandlinger

Mennesker er forskellige, og derfor er deres behov for tandbehandling det også.

Den mest udbredte behandling hos tandlægen er tandrensning. Dette skyldes først og fremmest, at der som udgangspunkt ydes tandrensning ved alle besøg ved tandlægen, som et led i forebyggelsen af tandsygdomme. Heldigvis skyldes hyppige tandrensninger også, at mange er gode til at passe på deres tænder, hvorfor en tandrensning kan være alt, der er nødvendigt.

Dog er bakteriers velbefindende på tænder en af de helt store årsager til, at behandling for caries ligeledes er en utrolig udbredt behandling hos tandlægen. Dette vidner et af de typiske spørgsmål, tandlæger får fra deres patienter om: ”Har jeg huller?”.

Caries kan i mange tilfælde bremses gennem en flourbehandling, mens det i andre tilfælde behandles ved at bore det område, der er angrebet af bakterier, væk for derefter at fylde hullet med plast.

Udover tandrensninger og behandlinger for caries, hører det sig heller ikke til sjældenhederne, at der hos tandlægen udføres rodbehandlinger, laves kroner og broer eller hives tænder ud, da dette også er hyppige behov.

Et godt råd: Undgå tandbehandling gennem grundig forebyggelse

Tandlæger behandler hver dag et stort antal af forskellige tandproblemer. Fælles for mange af disse er, at de kunne være undgået, hvis der var blevet ydet grundig forebyggelse af den enkelte.

Den grundlæggende og mest indlysende måde, hvorpå du kan undgå at skulle i behandling hos tandlægen, er ved at børste dine tænder grundigt to gange om dagen og i tillæg bruge tandtråd til at fjerne bakterier mellem tænderne, som tandbørsten ikke kan få fat på.

En god tommelfingerregel er desuden at opsøge din tandlæge, hvis du har smerter, eller du pludselig opdager noget unormalt ved en eller flere tænder. Ved at søge rådgivning hos en tandlæge på Nørrebrogade kan du ikke alene få professionel behandling, men tandproblemer kan i mange tilfælde også tages i opløbet.

Til glæde og gavn for både dig og din tandlæge.

Tandlæge Fadia Mekki
Nørrebrogade 157, 4. th