Har du tandpine?

Tandpine er noget, man oplever engang imellem, og det kan enten opstå ud af det blå, og det kan komme krybende over nogle dage. Der kan være flere forskellige årsager til, at man kan få tandpine, og det kan i nogle tilfælde være nødvendigt at gå til tandlægen for at få det tjekket.

En af de mest hyppige årsager til tandpine, er hvis man har fået et hul i en tand. Det er ikke altid, man kan mærke, at man har fået et hul i tanden, mens det andre gange gør afsindigt ondt. Hullet kan endda være så stort, at man rent faktisk kan se det. Har man et hul i en tand, om det gør ondt eller ej, kan man sagtens opsøge en akut tandlæge i Rødovre, som vil kunne behandle det, så man ikke længere skal gå rundt med smerter.

En anden typisk årsag til tandpine kan være tandfrembrud. Hvis en visdomstand er ved at gro frem, kan det også gøre helt afsindigt ondt, mens andre slet ikke mærker af det. Lige så snart man opdager, at man er ved at gro en visdomstand, skal man endelig kontakte en tandlæge, uanset om det gør ondt eller ej. Det er nemlig ikke altid, man kan se, om der er plads til den eller ej, og hvis der ikke er plads til den nye tand, kan det være med til at skade de omkringliggende tænder. Få endelig tandlægen til at tage nogle røntgenbilleder, så det bliver tilset af kyndige øjne.

Der kan også være mange andre årsager til tandpine. En af disse kunne for eksempel være tandkødsbetændelse. Tandkødsbetændelse er også noget, der skal behandles relativt hurtigt, da der ellers vil være en risiko for, at det udvikler sig til paradentose. Paradentose er noget, de fleste oplever på et tidspunkt i livet, men hvis det får lov at udvikle sig for voldsomt, kan man ende med at miste den eller de tænder, der er blevet ramt af sygdommen.

Så hvis man går med tandpine af den ene eller anden årsag, skal man endelige ikke tøve med at kontakte fx en erfaren og professionel tandlæge i Rødovreså der kan gøres noget ved smerterne hurtigst muligt.

Tandlægerne Venge

Rødovrevej 406 st.